Michelin

Pneumatiky Michelin

Michelin (Manufacture Française des Pneumatiques Michelin, Compagnie Générale des Établissements Michelin) je francouzská společnost, která vyrábí pneumatiky, ale je známá rovněž vydáváním automap a průvodců nejlepších evropských restaurací. Nedílnou součástí loga firmy a maskotem je Michelin Man, tzv. Bibendum. Firmu založili 28. května 1888 bratři André a Édouard Michelin. Centrála firmy sídlí ve francouzském městě Clermont-Ferrand. Do roku 2005 byla společnost největším světovým výrobcem pneumatik, v následujícím roce byla předstižena konkurenční firmou Bridgestone.


Historie

1891: Společnost Michelin registrovala první patenty na vyměnitelné a opravitelné pneumatiky.
1898: Vzniklo Bibendum, postavička, která je maskotem společnosti.
1900: Publikován první průvodce Michelin.
1905: Představení „běhounu Michelin\\\" s nýty, který poskytoval lepší přilnavost a trvanlivost pneumatik.
1910: Publikována první silniční mapa Michelin v měřítku 1:200.000.
1913: Vynález vyměnitelného ocelového kola.
1923: První nízkotlaká automobilová pneumatika (2.5 bar).
1926: První turistický průvodce Green Guide\\\'.
1930: Patent na pneumatiku s integrovanou duší.
1946: Vynález radiální pneumatiky.
1979: Radiální pneumatika společnosti Michelin vyhrála závody Formule 1.
1981: Michelin X Air - první radiální pneumatika pro letadla.
1989: Společnost spustila na francouzské teletextové síti Minitel první online službu vyhledávání cestovních tras.
1993: Nový výrobní proces C3M.
1994: Představena pneumatika Michelin Energy s nízkým valivým odporem
1995: Na pneumatikách Michelin přistál raketoplán.
1996: Pneumatika s vertikálně ukotveným PAX Systémem.
1998: První ročník Challenge Bibendum, každoroční světová soutěž „čistých\\\" vozidel
2000: Mezinárodní porota zvolila Bibendum nejlepším logem všech dob.[zdroj?]
2003: Uvedení automobilového příslušenství značky Michelin na trh.
2004: Nový firemní slogan: „Michelin, nejlepší cesta dopředu.\\\"
2005: Pneumatiky pro nový Airbus 2005 - uvedení první dvousložkové závodní pneumatiky schválené pro používání na silnicích, Michelin Power Race, na trh.
2006: Nové pneumatiky Michelin Durable Technologies.


Pneumatika Michelin na voze Renault Formule 1
Michelin do roku 2006 společně s firmou Bridgestone dodával pneumatiky pro monoposty Formule 1. Michelin do F1 dodával pneumatiky do roku 1984 a pak znovu od roku 2001. Skončil opět po skončení sezóny 2006 z důvodu zvažovaného omezení na jediného dodavatele pneumatik pro celý seriál F1. Během svého působení se stal druhou nejúspěšnější firmou co do počtu získaných bodů. Celkem jich získal 3308,5.

Některá klíčová fakta o společnosti Michelin:

  • 109 193 zaměstnanců (odpovídá 102 692 zaměstnancům na plný úvazek).
  • Více než 150 milionů pneumatik a 10 milionů map a průvodců vyrobených v roce 2009.
  • Čisté prodeje: 14,8 bilionů €.
  • Trh pneumatik pro osobní vozidla a lehká nákladní vozidla: 80 % pneumatik prodaných v rámci daného trhu.
  • Trh s pneumatikami pro těžká nákladní vozidla: 80 % pneumatik prodaných v rámci daného trhu (radiální pneumatiky).
  • 72 výrobních podniků v 19 zemích.
  • Marketingová činnost ve více než 170 zemí.

 

Michelin si udržuje přední postavení jak na trhu s pneumatikami*, tak ve službách spojených s cestováním. Díky svým technologickým znalostem, inovačním schopnostem, produktům a službám nejvyšší kvality a významným značkám je Michelin schopný uskutečňovat svou celosvětovou strategii a zvyšovat efektivnost ve všech oblastech svého působení. Zvyšování bezpečnosti silničního provozu, vyvíjení bezpečných pneumatik šetřících palivo nebo vydávání užitečných průvodců pro cestovatele patří k hlavním aktivitám.

Cílem společnosti Michelin je zkvalitnit mobilitu v souladu se svými pěti hodnotami: respekt vůči zákazníkovi, respekt vůči společnosti, respekt vůči akcionářům, respekt vůči životnímu prostředí a respekt vůči faktům

Filtrovat podle ceny ?

843 položek

843 položek