05.04.2017

Škoda Octávia RS - odhlučnění vozu a montáž audia

Octavia_RS_tlumeni.jpg

Další úpravu vozu, tentokrát novou Škodu Octávii RS, jsme dokončili v naší dílně Nejkola Olomouc. Jednalo se o kompletní vytlumení, odhlučnění vozu včetně montáže nového audio systému. Tato úprava vozu výrazně zvyšuje komfort cestování a snižuje hluk v kabině. Kromě toho ovlivňuje i kvalitu poslechu rádia a hudby uvnitř vozu i u originální repro soustavy. V tomto případě však byla originální repro soustava nahrazena ještě výkonnější.

Jako jedni z mála v ČR se zabýváme kompletním vytlumením - odhlučněním interiérů vozů a montáží audio systémů na profi úrovni. Tato velmi zajímavá a praktická úprava vozu, která výrazně změní komfort cestování a posune váš vůz o třídu výš určitě stojí za to. Přečtěte si co vše vytlumení vozu dokáže ! Všechny tlumící práce jsou prováděny našim certifikovaným personálem v našich prostorách a ve spolupráci se značkovými servisy. Provádíme rovněž zakázkové ozvučení vozu výkonnými audio systémy. FOTOGALERII odhlučnění vozu Octávia RS naleznete dole pod článkem.

Proč vlasně tlumit Váš automobil a jaký to má význam?

Automobily celkově nemají příliš kvalitní odhlučnění z výroby (především nižší a střední třídy). Ten hlavní důvod je cena. Automobilky se snaží nabídnout co nejnižší ceny u svých modelů, proto je potřeba někde ušetřit. Je pak zcela jasné, že hluk v kabině vozu střední třídy bude mnohem vyšší než u prémiového automobilu. Ticho v kabině je výsadou dražších aut kde to zákazník vyžaduje. Tento rozdíl se však dá poměrně jednoduše dohnat kvalitním vytlumením. Ve zkratce tedy tlumíme automobil proto, abychom docílili menší hlučnosti při jízdě uvnitř kabiny a zároveň zkvalitnili poslech hudby na sériovém audiu. Dále se pak zlepší i termo-izolační vlastnosti vozu. Co všechno a jak se tlumí je rozepsáno níže.

1. Tlumení dveří

Tlumení dveří je prováděno materiály na butyl-kaučuku se silnou hliníkovou vrstvou. Díky nové technologii váží tento materiál pouze 3kg/m2. Nemusíte tak mít strach, že vaše auto výrazně přibere na váze. Kompletní vytlumení celého vozu dnes váží okolo 28 kg. Tlumí se venkovní i vnitřní plech. Co můžeme očekávat po vytlumení dveří?

AUDIO - Díky vytlumení dojde k  uzavření ozvučnice pro reproduktory ve dveřích. Zlepší se tak výrazně požitek z poslechu a to i standardního sériového ozvučení. Hlavně nižší frekvence a nejnižší basy budou důraznější. Vibrace z reproduktorů se nebudou tříštit do vibrací plechů. HANDSFREE - Používáte-li ve vašem voze handsfree, zjistíte, že po vytlumení dveří se výrazně zvýšila slyšitelnost hovoru za jízdy. Naopak se také výrazně sníží slyšitelnost vašeho hovoru pro okolí, když například telefonujete v zaparkovaném autě v obchodním domě. OKOLNÍ HLUK - Sníží se také hladina okolního hluku. Je dokázáno, že až 70% hluku uvnitř kabiny tvoří právě rezonance. Vytlumením jednoho páru dveří tak dochází k částečné eliminaci tohoto hluku.

2.Tlumení podběhů

Je prováděno lehkým samolepícím materiálem na bázi pěnové gumy. Je tak vhodný pro vytlumení plastových podběhů automobilu. Co můžeme očekávat po vytlumení podběhů?

Hlavně výraznou eliminaci hluku pocházejícího od kol. Hučení zimních pneumatik, hluk při jízdě v dešti, po štěrkové cestě nebo při vyšších rychlostech na dálnici. Při kombinaci s tlumením dveří již výrazně poznáte změnu. A to hlavně v pozici řidiče a spolujezdce.

3.Tlumení zavazadlového prostoru

Je prováděno kombinací materiálů používaného pro dveře a podběhy. Automobily ze série bohužel ani v těchto částech nemají důstojné vytlumení. Kdo někdy viděl odstrojenou karoserii, ví, že kromě povrchových úprav laku zde téměř žádná další úprava není. Zavazadlový prostor tak patří k nejvíce hlučným částem vozu. Zkoušeli jste někdy jet s odklopenými zadními sedačkami? Jistě pak víte jak značně se pak v kabině zvedne hladina hluku. Co můžeme očekávat po vytlumení zavazadlového prostoru?

OKOLNÍ HLUK - výrazně se potlačí okolní hluk, dostávající se do vozu skrz zavazadlový prostor. Většinou se díky tomu utlumí i hluk pocházející od zadních kol (tlumí se i bočnice v zavazadlovém prostoru které jsou přímo nad koly) SUBWOOFER - pokud máte ve voze audio systém se subwooferem (i ze série většinou bývá subwoofer v zavazadlovém prostoru), dojde díky vytlumení k potlačení veškerých rezonancí. Při poslechu hudby tak neuslyšíte zkreslující zvuky a chrastění částí interiéru. Doporučujeme však kombinovat s bodem 4. Tlumení pátých dveří.

4. Tlumení pátých dveří

Materiálově se provádí úplně stejně jako tlumení dveří (viz bod.1) Doporučujeme jej provádět v kombinaci s tlumením zavazadlového prostoru a nebo v případě, že máte ve voze subwoofer. Co můžeme očekávat po vytlumení pátých dveří?

SUBWOOFER - tlumit pouze páté dveře samostatně má smysl pouze pokud máte v autě subwoofer. Veškeré frekvence způsobující rezonance pak nebudou rozvibrovávat konstrukci dveří. Jak uvnitř tak i zvenku. Při hlasitém poslechu tak bude trapné chrastění rámečku SPZ nebo světel minulostí. OKOLNÍ HLUK - pokud tlumit za účelem potlačení okolního hluku, rozhodně s kombinací zavazadlového prostoru aby toto tlumení mělo dostatečný efekt.

5. Tlumení podlahy

Provádí se již výše zmíněnými materiály a dochází ke kompletnímu odstrojení a demontáži sedaček. Doporučujeme v kombinaci se vším ostatním a provést tak kompletní vytlumení vozu. Co můžeme očekávat po vytlumení podlahy?

Opravdu máme vyzkoušeno, že se tímto dá obyčejné auto nižší třídy pozvednout do třídy luxusní. Samozřejmě hlavně akustickým pocitem uvnitř. Samotnou podlahu však opravdu doporučujeme tlumit až jako poslední. Je totiž vzhledem k náročnosti mnohem efektivnější tlumit nejprve ostatní části vozu.

6. Tlumení kapoty

Používají se nehořlavé materiály a dochází k vytlumení vnitřní části kapoty. Hlavně u dieselových motorů je zde větší hlučnost a více vibrací. Co můžeme očekávat po vytlumení kapoty?

Utlumení celkového hluku od motoru a vibrací. To také celkově sníží hlučnost uvnitř kabiny.