Volejte - 606 055 050 (Po - Pá - 8:00 - 16:30)
Automobily celkově nemají příliš kvalitní odhlučnění z výroby (především nižší a střední třídy). Ten hlavní důvod je cena. Automobilky se snaží nabídnout co nejnižší ceny u svých modelů, proto je potřeba někde ušetřit. Je pak zcela jasné, že hluk v kabině vozu střední třídy bude mnohem vyšší než u prémiového automobilu. Ticho v kabině během jízdy je výsadou převážně dražších a luxusních vozů, kde to zákazník vyžaduje. I u takových vozů lze odhlučnění provést daleko kvalitněji a ve větším rozsahu.
Rozdíl mezi luxusními vozy a vozy nižší a střední třídy se však dá poměrně jednoduše dohnat kvalitním vytlumením. Ve zkratce tedy tlumíme automobil proto, abychom docílili menší hlučnosti při jízdě uvnitř kabiny a zároveň zkvalitnili poslech hudby na sériovém audiu. Dále se pak zlepší i termo-izolační vlastnosti vozu. V mnoha případech pomůže vytlumit - odhlučnit jen některé části vozu, kterými proniká do kabiny největší hluk. V případě zájmu Vám rádi poradíme a vysvětlíme vše okolo tlumení. Co všechno a jak se tlumí je rozepsáno níže.
Tlumení dveří je prováděno materiály na butyl-kaučuku se silnou hliníkovou vrstvou. Díky nové technologii váží tento materiál pouze 3kg/m2. Nemusíte tak mít strach, že vaše auto výrazně přibere na váze. Kompletní vytlumení celého vozu dnes váží okolo 28 kg. Tlumí se venkovní i vnitřní plech. Co můžeme očekávat po vytlumení dveří ?
Díky vytlumení dveří dojde k uzavření ozvučnice pro reproduktory ve dveřích. Zlepší se tak výrazně požitek z poslechu hudby a to i u standardního sériového audio systému ve voze. Hlavně nižší frekvence a nejnižší basy budou důraznější. Vibrace z reproduktorů se nebudou tříštit do vibrací plechů. Používáte-li ve vašem voze handsfree, zjistíte, že po vytlumení dveří se výrazně zvýšila slyšitelnost hovoru za jízdy. Naopak se také výrazně sníží slyšitelnost vašeho hovoru pro okolí, když například telefonujete v zaparkovaném autě. Sníží se také hladina okolního hluku. Je dokázáno, že až 70% hluku uvnitř kabiny tvoří právě rezonance z venčí. Vytlumením jednoho páru dveří tak částečně eliminujeme tento hluk.
Tlumení podběhů vozu je prováděno lehkým samolepícím materiálem na bázi pěnové gumy, který je určený pro vytlumení plastových podběhů automobilu. Plastové podběhy odborně demontujeme a z vrchní části je potáhneme speciálním tlumícím materiálem. Kromě samotných podběhů aplikujeme tlumící materiál i na karoserii vozu v místech okolo kol a tlumičů. Co můžeme očekávat po vytlumení podběhů ?
Po vytlumení podběhů a okolí očekávejte výraznou eliminaci hluku pocházejícího od kol a pneumatik. Tento hluk vzniká především od hučení zimních pneumatik, které jsou obecně hlučnější než letní pneu díky mekké směsi, hluk při jízdě v dešti po mokré vozovce, po štěrkové cestě nebo při vyšších rychlostech na dálnici s nekvalitním nebo hrubým povrchem. Při kombinaci s tlumením dveří již výrazně poznáte změnu. A to hlavně v pozici řidiče a spolujezdce.
Je prováděno kombinací tlumícího materiálu používaného pro dveře a podběhy. Automobily ze série bohužel ani v těchto částech nemají téměř žádné nebo zcela žádné vytlumení. Kdo někdy viděl odstrojenou karoserii, ví, že kromě povrchových úprav laku zde téměř žádná další úprava není. Zavazadlový prostor tak patří k nejvíce hlučným částem vozu. Zkoušeli jste někdy jet s odklopenými zadními sedačkami ? Jistě pak víte jak značně se v kabině zvedne hladina okolního hluku pocházející od výfuku a hluku z vozovky. Co můžeme očekávat po vytlumení zavazadlového prostoru ?
Po vytlumení zavazadlového prostoru se výrazně potlačí okolní hluk, dostávající se do vozu skrz zavazadlový prostor. Většinou se díky tomu utlumí i hluk pocházející od zadních kol (tlumí se i bočnice v zavazadlovém prostoru které jsou přímo nad koly). Pokud máte ve voze audio systém se subwooferem (i ze série většinou bývá subwoofer v zavazadlovém prostoru), dojde díky vytlumení k potlačení veškerých rezonancí. Při poslechu hudby tak neuslyšíte zkreslující zvuky a chrastění částí interiéru. Doporučujeme však kombinovat s bodem 4. Tlumení pátých dveří.
Materiálově se provádí úplně stejně jako tlumení dveří (viz bod.1). Doporučujeme jej provádět vždy v kombinaci s tlumením zavazadlového prostoru a nebo v případě, že máte ve voze subwoofer, ze kterého se přenáší vibrace do dveří a rezonuje např. držák s SPZ. Co můžeme očekávat po vytlumení pátých dveří ?
Tlumit pouze páté dveře samostatně má smysl pouze pokud máte v autě subwoofer. Veškeré frekvence způsobující rezonance pak nebudou rozvibrovávat konstrukci dveří. Jak uvnitř tak i zvenku. Při hlasitém poslechu hudby tak bude trapné chrastění rámečku SPZ nebo světel minulostí. Pokud se provádí tlumení za účelem potlačení okolního hluku, tak rozhodně provádět s kombinací zavazadlového prostoru, aby toto tlumení mělo dostatečný efekt.
Provádí se již výše zmíněnými tlumícími materiály a dochází ke kompletnímu odstrojení a demontáži sedaček a následnému vytlumení podlahy pod kobercem. Doporučujeme v kombinaci se vším ostatním a provést tak kompletní vytlumení vozu. Co můžeme očekávat po vytlumení podlahy?
Opravdu máme vyzkoušeno, že se tímto dá obyčejné auto nižší třídy pozvednout do třídy luxusní. Samozřejmě hlavně akustickým pocitem uvnitř. Samotnou podlahu však opravdu doporučujeme tlumit až jako poslední. Je totiž vzhledem k náročnosti mnohem efektivnější tlumit nejprve ostatní části vozu.
Používají se nehořlavé materiály a dochází k vytlumení vnitřní části kapoty. Hlavně u dieselových motorů je zde větší hlučnost a více vibrací. Co můžeme očekávat po vytlumení kapoty?
Po vytlumení kapoty dojde k utlumení celkového hluku od motoru a vibrací. To také celkově sníží hlučnost uvnitř kabiny pocházející právě z motorové části vozu.
Nejnáročnější komplexní vytlumení celého vozu na všech místech kudy může do interiéru vozu pronikat okolní hluk. Provádí se nejrůznější kombinací tlumících materiálů určených pro jednotlivé části vozu. Co můžeme očekávat po vytlumení celého vozu?
Vzhledem k rozsahu tlumení lze takto vytlumený vůz (co se týče hlučnosti uvnitř během jízdy) zařadit do kategorie prémiových, luxusních vozů. Většina plochy karoserie pod čalouněním a plasty získá nový tlumící povrch, který výrazně omezí pronikání hluku a vibrací dovnitř vozu. Zlepší se výrazně poslech hudby, telefonování při jízdě přes handsfree a celkový dojem z cestování se posune na jinou úroveň. Vyšší rychlosti na dálnici budete vnímat daleko méně znatelněji a Váš nově vytlumený vůz bude pocitově mnohem "robustnější".
Tlumení vozu nebo jednotlivých částí jak je zmíněno výše má výrazný vliv na kvalitní poslech hudby. Stejně jako hudební studia, která jsou vypolstrovaná tlumícím materiálem pro maximální kvalitu zvuku se podobně chová i vytlumený interiér vozu. Stávající audio systém ve voze tak najednou získá jinou kvalitu a příjde Vám o něco lepší i když je stále stejný a to díky tlumení. Pokud však chcete něco daleko lepšího doporučujeme tuto úpravu spojit s výměnou výkonnějších reproduktorů a montáží subwooferu. Díky tlumení Váš vůz zvládne silnější audio systém bez zbytečných rezonancí plechů nebo plastového obložení částí interiéru. Montovat do vozu nový audio systém bez vytlumení je téměř školácká chyba a na druhou stranu je velká škoda při tlumení vozu nechat původní sériové reproduktory. Náš specialista Vám na přání navrhne a nainstaluje ideální audio systém do Vašeho vozu s přihlédnutím k rozpočtu, který chcete do audia vložit. Někdy i malá investice udělá velkou parádu.
Ceny tlumení se mohou mírně lišit dle velikosti vozu a technické náročnosti při demontáží a montáži obložení interiéru. Ceny níže jsou uvedeny jako příklad u vozu Škoda Octávia. Ceny určí vždy na místě technik. Ceny se mohou mírně lišit dle výběru tlumícího materiálu !
TYP TLUMENÍ |
Čas |
Cena od |
1. Tlumení 1 páru dveří (materiál + práce) | 6 hodin | od 4 350 Kč |
Akusticky zlepší zvuk sériových reproduktorů | S DPH | |
Zmírní okolní hluk za jízdy, výrazně se zlepší slyšitelnost reproduktorů při vyšších rychlostech | ||
Použit je izolační materiál na bázi asfaltu a hliníkové vrstvy. | ||
2. Tlumení podběhů automobilu (4 podběhy - materiál + práce) | 6 hodin | od 4 900 Kč |
Výrazně omezí hluk od kol automobilu, hučení např. zimních pneumatik, | S DPH | |
za deště, při vyšších rychlostech. Hluku je zamezeno dostat se do kabiny v | ||
podstatě ihned u jeho zdroje. Použit je lehký materiál s odolností proti vodě. | ||
3.Tlumení zavazadlového prostoru (podlahová plocha a bočnice - materiál + práce) | 8 hodin | od 7 350 Kč |
Výrazně omezí hluk přicházející z prostoru zavazadlového prostoru. | S DPH | |
Všeobecně je v těchto částech automobilu na tlumících materiálech šetřeno. | ||
V automobilu se opět velice výrazně sníží hluk. | ||
4.Tlumení pátých dveří (materiál + práce) | 2 hodiny | od 1 650 Kč |
Většinou jako doplněk k tlumení dvěří nebo kufru. Lze však tlumit samostatně, hlavně | S DPH | |
pokud jde o akustiku, nebo když je v autě subwoofer. Výrazně tak omezí | ||
rezonanci vnitřní i vnější (např. rámečku spz) | ||
5.Tlumení podlahy (materiál + práce) | 10 hodin | od 8 500 Kč |
Nejnáročnější tlumení vyžadující demontáž sedaček a koberce. | S DPH | |
Většinou doporučujeme v kombinaci se vším ostatním, pokud náročný | ||
zákazník vyžaduje komplexní a maximální vytlumení automobilu. | ||
6.Tlumení kapoty (materiál + práce) | 2 hodiny | od 1 800 Kč |
Doporučujeme u dieselových motorů kde je všeobecně zvýšená hlučnost a | S DPH | |
vibrace. Tlumení splňuje i nároky na teplotní odolnost a výrazně omezí | ||
hluk z motorového prostoru. | ||
7. Komplexní vytlumení (materiál + práce) HMOTNOST TLUMENÍ CELKEM CCA 28 Kg | cca 2-3 dny | od 27 900 Kč |
Kombinace všeho (kapota, 4 dveře + 5. dveře, 4 podběhy, kufr a bočnice, podlaha) | S DPH | |
8. Doporučené účinné tlumení menší časové náročnosti (všechny dveře,kufr,podběhy ) | cca 2 dny | od 22 600 Kč |
Copyright © 2024 NEJKOLA Autoservis Olomouc, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.
Internetový obchod EasyShop® 3.9
©
IT STUDIO s.r.o.