25.02.2017

Vytlumení interiéru vozů

vytlumeni_vozu_odhlucneni_nejkola1.jpg
Kompletní tlumení, odhlučnení vozu. Zvýšení komfortu cestování a snížení hluku v kabině. Jako jedni z mála v ČR se zabýváme kompletním vytlumením - odhlučněním interiérů vozů na profi úrovni. Tato velmi zajímavá a praktická úprava vozu, která výrazně změní komfort cestování a posune váš vůz o třídu výš určitě stojí za to. Přečtěte si co vše vytlumení vozu dokáže !

Proč vlasně tlumit Váš automobil a jaký to má význam?

Automobily celkově nemají příliš kvalitní odhlučnění z výroby (především nižší a střední třídy). Ten hlavní důvod je cena. Automobilky se snaží nabídnout co nejnižší ceny u svých modelů, proto je potřeba někde ušetřit. Je pak zcela jasné, že hluk v kabině vozu střední třídy bude mnohem vyšší než u prémiového automobilu. Ticho v kabině je výsadou dražších aut kde to zákazník vyžaduje. Tento rozdíl se však dá poměrně jednoduše dohnat kvalitním vytlumením. Ve zkratce tedy tlumíme automobil proto, abychom docílili menší hlučnosti při jízdě uvnitř kabiny a zároveň zkvalitnili poslech hudby na sériovém audiu. Dále se pak zlepší i termo-izolační vlastnosti vozu. Co všechno a jak se tlumí je rozepsáno níže.


1. Tlumení dveří

Tlumení dveří je prováděno materiály na butyl-kaučuku se silnou hliníkovou vrstvou. Díky nové technologii váží tento materiál pouze 3kg/m2. Nemusíte tak mít strach, že vaše auto výrazně přibere na váze. Kompletní vytlumení celého vozu dnes váží okolo 28 kg. Tlumí se venkovní i vnitřní plech. Co můžeme očekávat po vytlumení dveří?

AUDIO - Díky vytlumení dojde k  uzavření ozvučnice pro reproduktory ve dveřích. Zlepší se tak výrazně požitek z poslechu a to i standardního sériového ozvučení. Hlavně nižší frekvence a nejnižší basy budou důraznější. Vibrace z reproduktorů se nebudou tříštit do vibrací plechů. HANDSFREE - Používáte-li ve vašem voze handsfree, zjistíte, že po vytlumení dveří se výrazně zvýšila slyšitelnost hovoru za jízdy. Naopak se také výrazně sníží slyšitelnost vašeho hovoru pro okolí, když například telefonujete v zaparkovaném autě v obchodním domě. OKOLNÍ HLUK - Sníží se také hladina okolního hluku. Je dokázáno, že až 70% hluku uvnitř kabiny tvoří právě rezonance. Vytlumením jednoho páru dveří jste tak menší část eliminovali.

  

2.Tlumení podběhů

Je prováděno lehkým samolepícím materiálem na bázi pěnové gumy. Je tak vhodný pro vytlumení plastových podběhů automobilu. Co můžeme očekávat po vytlumení podběhů?

Hlavně výraznou eliminaci hluku pocházejícího od kol. Hučení zimních pneumatik, hluk při jízdě v dešti, po štěrkové cestě nebo při vyšších rychlostech na dálnici. Při kombinaci s tlumením dveří již výrazně poznáte změnu. A to hlavně v pozici řidiče a spolujezdce.

  

3.Tlumení zavazadlového prostoru včetně bočnic

Je prováděno kombinací materiálů používaného pro dveře a podběhy. Automobily ze série bohužel ani v těchto částech nemají důstojné vytlumení. Kdo někdy viděl odstrojenou karoserii, ví, že kromě povrchových úprav laku zde téměř žádná další úprava není. Zavazadlový prostor tak patří k nejvíce hlučným částem vozu. Zkoušeli jste někdy jet s odklopenými zadními sedačkami? Jistě pak víte jak značně se pak v kabině zvedne hladina hluku. Co můžeme očekávat po vytlumení zavazadlového prostoru?

OKOLNÍ HLUK - výrazně se potlačí okolní hluk, dostávající se do vozu skrz zavazadlový prostor. Většinou se díky tomu utlumí i hluk pocházející od zadních kol (tlumí se i bočnice v zavazadlovém prostoru které jsou přímo nad koly) SUBWOOFER - pokud máte ve voze audio systém se subwooferem (i ze série většinou bývá subwoofer v zavazadlovém prostoru), dojde díky vytlumení k potlačení veškerých rezonancí. Při poslechu hudby tak neuslyšíte zkreslující zvuky a chrastění částí interiéru. Doporučujeme však kombinovat s bodem 4. Tlumení pátých dveří.

  

4. Tlumení pátých dveří

Materiálově se provádí úplně stejně jako tlumení dveří (viz bod.1) Doporučujeme jej provádět v kombinaci s tlumením zavazadlového prostoru a nebo v případě, že máte ve voze subwoofer. Co můžeme očekávat po vytlumení pátých dveří?

SUBWOOFER - tlumit pouze páté dveře samostatně má smysl pouze pokud máte v autě subwoofer. Veškeré frekvence způsobující rezonance pak nebudou rozvibrovávat konstrukci dveří. Jak uvnitř tak i zvenku. Při hlasitém poslechu tak bude trapné chrastění rámečku SPZ nebo světel minulostí. OKOLNÍ HLUK - pokud tlumit za účelem potlačení okolního hluku, rozhodně s kombinací zavazadlového prostoru aby toto tlumení mělo dostatečný efekt.

5. Tlumení podlahy

Provádí se již výše zmíněnými materiály a dochází ke kompletnímu odstrojení a demontáži sedaček. Doporučujeme v kombinaci se vším ostatním a provést tak kompletní vytlumení vozu. Co můžeme očekávat po vytlumení podlahy?

Opravdu máme vyzkoušeno, že se tímto dá obyčejné auto nižší třídy pozvednout do třídy luxusní. Samozřejmě hlavně akustickým pocitem uvnitř. Samotnou podlahu však opravdu doporučujeme tlumit až jako poslední. Je totiž vzhledem k náročnosti mnohem efektivnější tlumit nejprve ostatní části vozu.

6. Tlumení kapoty

Používají se nehořlavé materiály a dochází k vytlumení vnitřní části kapoty. Hlavně u dieselových motorů je zde větší hlučnost a více vibrací. Co můžeme očekávat po vytlumení kapoty?

Utlumení celkového hluku od motoru a vibrací. To také celkově sníží hlučnost uvnitř kabiny.


KOMPLETNÍ NABÍDKA AUDIA ZDE - VŠE SKLADEM - DOPORUČUJEME MONTOVAT SPOLEČNĚ S TLUMENÍM VOZU !


CENÍK TLUMENÍ - ODHLUČNĚNÍ VOZŮ 2018:

Ceny tlumení se mohou mírně lišit dle velikosti vozu a technické náročnosti při demontáží a montáži obložení interiéru. Ceny níže jsou uvedeny jako příklad u vozu Škoda Octávia. Ceny určí vždy na místě technik. Ceny se mohou mírně lišit dle výběru tlumícího materiálu !

TYP TLUMENÍ

Čas

Cena od

1. Tlumení 1 páru dveří (materiál + práce) 5 hodin od 4 350 Kč
Akusticky zlepší zvuk sériových reproduktorů   S DPH
Zmírní okolní hluk za jízdy, výrazně se zlepší slyšitelnost reproduktorů při vyšších rychlostech    
Použit je izolační materiál na bázi asfaltu a hliníkové vrstvy.    
2. Tlumení podběhů automobilu (4 podběhy - materiál + práce) 5 hodin od 3 900 Kč
Výrazně omezí hluk od kol automobilu, hučení např. zimních pneumatik,   S DPH
za deště, při vyšších rychlostech. Hluku je zamezeno dostat se do kabiny v    
podstatě ihned u jeho zdroje. Použit je lehký materiál s odolností proti vodě.    
3.Tlumení zavazadlového prostoru (podlahová plocha a bočnice - materiál + práce) 6 hodin od 4 350 Kč
Výrazně omezí hluk přicházející z prostoru zavazadlového prostoru.   S DPH
Všeobecně je v těchto částech automobilu na tlumících materiálech šetřeno.    
V automobilu se opět velice výrazně sníží hluk.    
4.Tlumení pátých dveří (materiál + práce) 3 hodiny od 1 650 Kč
Většinou jako doplněk k tlumení dvěří. Lze však tlumit samostatně, hlavně    S DPH
pokud jde o akustiku, nebo když je v autě subwoofer. Výrazně tak omezí     
rezonanci vnitřní i vnější (např. rámečku spz)    
5.Tlumení podlahy (materiál + práce) 9 hodin od 7 500 Kč
Nejnáročnější tlumení vyžadující demontáž sedaček a koberce.   S DPH
Většinou doporučujeme v kombinaci se vším ostatním, pokud náročný     
zákazník vyžaduje komplexní a maximální vytlumení automobilu.    
6.Tlumení kapoty (materiál + práce) 2 hodiny od 1 800 Kč
Doporučujeme u dieselových motorů kde je všeobecně zvýšená hlučnost a    S DPH
vibrace. Tlumení splňuje i nároky na teplotní odolnost a výrazně omezí     
hluk z motorového prostoru.    
7. Komplexní vytlumení (materiál + práce) HMOTNOST TLUMENÍ CELKEM CCA 28 Kg cca 24 hodin od 27 900 Kč
Kombinace všeho (kapota, 4 dveře + 5. dveře, 4 podběhy, kufr a bočnice, podlaha)   S DPH
8. Doporučené účinné tlumení menší časové náročnosti (všechny dveře,kufr,podběhy ) cca 20 hodin od 18 600 Kč

Fotogalerie z ukázkové montáže + popis provedené práce

Ve fotogalerii můžete shlédnout téměř kompletní odhlučnění vozu Škoda Octávia Combi s pořizovací cenou 370.000,-Kč, která je z výroby velmi špatně odhlučněná a pod plasty v interiéru nemá téměř žádné izolační materiály, stejně jako většina vozů podobné kategorie, které by tlumily okolní hluk. Výsledkem je poměrně vysoká hlučnost především na dálnici v rychlostech nad 100Km/h jsme naměřili hodnoty nad 80dB (vlastní amatérský test). Při této hlučnosti je ve voze horší komunikace, špatně slyšitelné telefonování přes Handsfree a nutnost zesílit rádio. Cestování není úplně příjemné a proto byla odhlučněna kapota z motorové části, všechny 4 dveře, zavazadlový prostor včetně rezervy, páté dveře a všechny podběhy. Dále byla namontována nová zcela základní repro soustava v hodnotě cca 2500,-Kč. Výsledkem bylo docíleno razantní snížení hluku uvniř kabiny, příjemný pocit při delším cestování, kvalitní poslech hudby a rádia, odstranění vibrací ve vytlumených částech vozu i při velmi hlasitém poslechu hudby. Naměřené hodnoty hluku byly výrazně nižší (měřeno se stejnými pneu za stejných podmínek v rozmezí 3 dnů). Vytlumené díly karoserie jako např. dveře nebo kapota jsou při vnějším poklepání výrazně odlišné a i laik pozná dle hluku, že odhlučnění funguje a tlumí nárazy.

Všechny tlumící práce jsou prováděny našim certifikovaným personálem a ve spolupráci se značkovými servisy. Máme v oboru 13 let zkušeností a spolupracujeme s největším firmami. Zkušenosti tak můžeme čerpat ze stovek různých instalací.